Moto informacje

Cała prawda o poprawnym montażu LPG

tankowanie samochodu

Każdy posiadacz samochodu z silnikiem benzynowym na pewno nie raz rozmyśla i zastanawia się nad montażem w swoim aucie instalacji LPG. Są ludzie, którzy tą sprawę uważają za priorytet, ale są też zagorzali przeciwnicy tego pomysłu. Trzecia grupa, to ludzie jeżdżący całe życie dieslem, ale w końcu zdecydowali się na zakup benzyniaka. Nie ważne do której grupy należysz. Postaram się w miarę krótko i zrozumiale dla każdego wytłumaczyć jak to powinno wyglądać i na co zwracać uwagę decydując się na montaż LPG w swoim pojeździe.

Wybierz fachowca, a nie zestaw części

Podstawowym błędem podczas wyboru warsztatu oraz instalacji jest dobieranie części we własnym zakresie. Oczywiście warto mieć rozeznanie na temat podzespołów, które w danym czasie są używane, ale nie warto się przy nich upierać. Tą kwestię najlepiej zostawić gazownikowi, bo to on jest gwarantem tej instalacji i odpowiada za jej działanie oraz żywotność. Niestety tutaj pojawia się problem. Nawet najlepsze części zamontowane przez pseudofachowca nie będą w stanie poprawnie działać. Jak wybrać kompetentną osobę, w ręce której oddacie swój samochód?? Od razu odpowiem, jakie zakłady z góry odrzucać i omijać:

1. Montaż w jeden dzień

Jest możliwy tylko i wyłącznie, gdy przy samochodzie pracuje więcej niż jedna osoba i jest to stosunkowo prosty pojazd. Zazwyczaj porządny montaż ze strojeniem twa około 2-3 dni

2.Brak demontażu kolektora ssącego do nawiertów.

Proszę nie nabrać się na opowieści gazowników o magicznych wiertłach, które przyciągają opiłki lub pompowaniu powietrza do kolektora, które niby wypchnie opiłki podczas wiercenia i gwintowania. Jest to totalna bzdura. Demontaż kolektora do wiercenia i montażu wtrysków to jedyna bezpieczna opcja dla naszego silnika. Tylko wtedy jesteśmy w stanie wykonać wiercenie pod odpowiednim kątem i jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych. Lokalizacja wtrysków gazowych i jak najkrótsze połączenie przewodem na linii wtrysk kolektor ma kolosalne znaczenie w późniejszym działaniu instalacji oraz jest podstawą do poprawnego strojenia.

3. Sterownik z adaptacją OBD oraz brak strojenia na drodze.

Jeżeli gazownik proponuje Wam sterownik z opcją OBD, to warto zapytać w jakim celu. Większość używa tego typu sterowników, aby włączyć automatyczną adaptację. Niestety używana bez wiedzy zrobi więcej złego niż dobrego. Zazwyczaj pozostawiana jest włączona cały czas i ma to negatywny wpływ na działanie samochodu. Taka adaptacja może rozregulować działanie samochodu na samej benzynie. Co za tym idzie auto będzie pracowało niepoprawnie na obu paliwach. Strojenie ma się odbywać wyłącznie na drodze lub hamowni z podglądem korekt OBD oraz w tzw. stanie OPEN LOOP poprzez podgląd zewnętrzną (lub wbudowaną jeśli samochód taką posiada) sondą AFR. To jedyna recepta na poprawnie działającą instalację gazową.

Omijaj „włoszczyznę”

Trochę na przekór w odniesieniu do wcześniejszego wątku, ale nie polecam instalacji typu Landi Renzo, BRC, Tartarini i inne włoskie wynalazki. Niestety koszt podzespołów w razie usterek pogwarancyjnych może przyprawić nas o ból głowy. Druga sprawa to jakość montażu tych instalacji. Większość zakładów montujących wyżej wymienione instalacje nie spełnia z drugiego akapitu.

Instalacja LPG, a Fiat TIPO

Obalmy pewien mit. Fiat Tipo nie nadaję się do montażu LPG? Totalna bzdura. Faktem jest, że wersje silnikowe 1.4 wolnossące nie grzeszą jakością głowicy, ale przy poprawnym montażu oraz strojeniu jeżdżą na gazie wyśmienicie. Na forum pojawiły się tematy o uszkodzonych silnikach po małym przebiegu na LPG. Moim skromnym zdaniem zabiły je montaże słabej jakości instalacji Tartarini. Mam pod swoją opieką sporą grupę silników Fiata 1.4 i żaden nie sprawia problemów. Ingerencja ogranicza się do przeglądów i wymiany filtrów co 10tys km. Jeśli chodzi o silniki 1.4 T-Jet, to one są wprost stworzone do LPG. Mało kto wie, że przy odpowiednim strojeniu silniki z turbiną są w stanie osiągnąć większą moc na LPG niż na benzynie.

Może kiedyś się spotkamy…

Zajmujemy się profesjonalnym montażem instalacji LPG. Pracujemy na podzespołach polskich firm, które obecnie liderują jakością na rynku LPG. Każdy samochód traktujemy indywidualnie. Podzespoły dobierane, pod moc oraz typ silnika. Podczas każdego montażu demontujemy kolektor dolotowy do wykonania nawiertów pod wtryski LPG. Zabezpieczenie miejsc ingerencji w karoserię samochodu. Do każdego montażu dołączona galeria zdjęć z postępów montażu instalacji LPG w Twoim samochodzie. Strojenie odbywa się w warunkach drogowych na podstawie parametrów OBD oraz sondy AFR. Gwarantuje to idealne odwzorowanie dawki paliwa podczas jazdy na LPG. Po naszym montażu nie musisz obawiać się o Check Engine na desce rozdzielczej lub o wypalone gniazda zaworowe. Dodatkowo jako nieliczni wykonujemy przeróbki fabrycznych instalacji typu Landi Renzo oraz BRC, zastępując drogie włoskie podzespoły naszymi polskimi przy pozostawieniu włoskiej elektroniki. Każde zlecenie dokładnie konsultowane z klientem. W razie jakichkolwiek wątpliwości wszystko objaśniamy,aby stało się jasne dla przyszłego użytkownika.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości zapraszam do kontaktu.

Instal-Gaz
Wiatowice 105,
32-420 Wiatowice
Telefon: 506782989

Zobacz także:

Ile kW ma KM? – Kilowaty na konie mechaniczne – przelicznik

admin

Uber wprowadza nowe wymogi bezpieczeństwa dla kierowców na swojej platformie

admin

AutoDave.pl – auto skup w Bydgoszczy, który płaci gotówką!

admin