Marka Fiat przedstawia nowe modele 500X Hybrid i Tipo Hybrid, tym samym uzupełniając elektryfikację swojej gamy.
Fiat, zgodnie ze swoim DNA, znacząco przyczynił się do rozpowszechnienia i poznania technologii hybrydowej, oferując proste rozwiązanie technologiczne niestwarzające żadnych barier podczas jego użytkowania, dzięki czemu hybrydowy model prowadzi się jak „zwykły” samochód z tradycyjnym silnikiem. Fiat pokazał w ten sposób jego zalety i dosłownie oddał tę technologię „w ręce ludzi”, rozpoczynając elektryfikację od swoich kultowych modeli, najlepiej sprzedających się samochodów miejskich w Europie. Dzięki ponad 200 000 samochodów 500 Hybrid i Panda Hybrid sprzedanym w 2021 roku, Fiat stał się jednym z głównych graczy na rynku.
Fiat Tipo i nowy 48-woltowy NAPĘD HYBRYDOWY
Nowy silnik montowany w modelach 500X Hybrid i Tipo Hybrid jest nie tylko przyjazny dla środowiska i przystępny cenowo, dzięki niskim kosztom eksploatacji, ale jest także przykładem najnowocześniejszych osiągnięć technologii, której celem jest przede wszystkim prostota i skoncentrowanie na człowieku, w myśl hasła „Tech it Easy”, oznaczającego postęp niewymagający skomplikowanych instrukcji obsługi, aby w pełni wykorzystać swój potencjał. „We Plug, You Play”, hasło wprowadzone przez markę Fiat podczas Stellantis Software Day , znajduje teraz praktyczne zastosowanie w silniku, który spełnia potrzeby klientów w zakresie mobilności bez zbędnych zawiłości.
Tajemnica osiągów modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid tkwi w synergii silnika FireFly Turbo nowej generacji, 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, generującego moc 130 KM i moment obrotowy 240 Nm, oraz 48-woltowego silnika elektrycznego o mocy 15 kW, kontrolowanej przez nową 7-biegową, dwusprzęgłową, skrzynię automatyczną.
Zużycie paliwa i emisja CO2
Jest to pierwsza hybryda w gamie Fiata, która wykorzystuje silnik elektryczny, odłączając całkowicie silnik benzynowy, który może pozostać nieaktywny nawet przez 47% czasu w cyklu WLTP. Biorąc pod uwagę jazdę jedynie w cyklu miejskim, wartość ta wzrasta do 62%. W rezultacie, nowa 48-woltowa hybryda to silnik benzynowy, który w cyklu miejskim (WLTP) zużywa mniej paliwa niż diesel.
Więcej na: Biuro prasowe fiata